Social Icons

Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Δώστε στις μέλισσες μια ευκαιρία... - Ένα καλωσόρισμα στο νέο μου blog!


Ονομάζομαι Στάθης Λαμπρόπουλος και ζω στην Αθήνα. Έχω σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Μαθηματικά και ασχολούμαι επαγγελματικά με την Πληροφορική.

Πριν 2 χρόνια παρακολούθησα τα σεμινάρια Μελισσοκομίας που πραγματοποιεί το Ινστιτούτο Γεωπονικών Εφαρμογών μαζί με κάποιους φίλους μου και αμέσως μετά αγόρασα τα πρώτα 5 μελίσσια μου.

Στη συνέχεια πειραματίστηκα με τα μελισσάκια μου, έκανα λάθη, γεύτηκα με χαρά και περηφάνια το πρώτο μου μέλι, και διαπίστωσα ότι χρειάζομαι... διάβασμα! Πολύ διάβασμα!

Είχα παλιότερα διαβάσει κάπου ότι για να γίνει κάποιος μελισσοκόμος χρειάζεται διάβασμα, μελέτη, ξανά διάβασμα και μετά εφαρμογή όλων αυτών στα μελίσσια του, δοκιμές και μετά και πάλι διάβασμα με παράλληλη πρακτική εφαρμογή στα μελίσσια του. Έτσι θα αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες και θα γίνει καλός μελισσοκόμος.

Δεν είχα δώσει τότε σημασία στο πόσο σημαντική είναι η μελέτη μελισσοκομικών βιβλίων. Μετά όμως από τον πρώτο χρόνο ενασχόλησης με τα μελίσσια μου κατανόησα την ανάγκη της μελέτης. Έτσι λοιπόν άρχισα να διαβάζω ελληνικά και ξένα βιβλία για την μελισσοκομία, να ενημερώνομαι από μελισσοκομικά blogs και sites και να παρακολουθώ σχετικά videos στο internet.

Διαβάζοντας τα βιβλία και βλέποντας στο internet τι κάνουν στα μελίσσια τους οι μελισσοκόμοι στις άλλες χώρες, ένιωσα ότι όλα όσα νόμιζα ότι ξέρω για την μελισσοκομία ήταν… λάθος! Προβληματίστηκα αρκετά όταν διαπίστωσα ότι στο εξωτερικό πάρα πολλά πράγματα γίνονται διαφορετικά σε σχέση με αυτά που είχα μάθει. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι ακόμα και πράγματα που προτείνουν όχι μόνο οι ξένοι αλλά και οι Έλληνες συγγραφείς, όπως ο Θανάσης Μπίκος, ο Ανδρέας Θρασυβούλου και ο Βασίλης Λιάκος δεν εφαρμόζονται στην πράξη από τους έλληνες μελισσοκόμους και όταν το συζήτησα η απάντηση που έπαιρνα πάνω – κάτω ήταν: «αυτά δεν είναι για την Ελλάδα», «θα μπλέξεις», «όλοι αυτά κάνουν, εσύ είσαι ο έξυπνος;» κ.λπ.

Ευτυχώς υπάρχουν και λίγες εξαιρέσεις. Υπάρχουν και φίλοι μελισσοκόμοι που έχουν τους ίδιους προβληματισμούς και απόψεις με μένα. Έτσι έπειτα από πολύ σκέψη και προβληματισμό καταλήξαμε μαζί με έναν φίλο μου να προσπαθήσουμε να κάνουμε πράξη κάποιες από τις ιδέες μας, παρά τις αντιξοότητες που θα αντιμετωπίσουμε από το ελληνικό μελισσοκομικό κατεστημένο.

Γι’ αυτά και άλλα πολλά θα γράφω σε αυτό το blog. Θέλω να μοιραστώ μαζί σας τους προβληματισμούς μου, να καταγράψω την πρόοδο του μικρού μου μελισσοκομείου, να διαβάσω τα σχόλιά σας και να βοηθήσω όσο μπορώ από τη θέση μου, αν και αρχάριος, όσους θέλουν να μάθουν κάτι περισσότερο για τη μελισσοκομία γενικότερα.

Θέματα που με έχουν απασχολήσει και για τα οποία θα γράψω σύντομα στο blog για να τα συζητήσουμε είναι οι κυψέλες τύπου Dadant με 10 πλαίσια, η χρήση του μεσοκάπακου με καπάκι παλαιού τύπου, η χρήση ιμάντων πρόσδεσης αντί για συνδετήρες στις κυψέλες μας, η χρήση μισών πατωμάτων κ.λπ.

Κάθε σχόλιο και κριτική από τους αναγνώστες θα είναι καλοδεχούμενα και με χαρά θα τα περιμένω για να γίνει ένας εποικοδομητικός διάλογος.

Καλό ταξίδι!

2 σχόλια:

  1. Με μεγάλη χαρά θέλω να συστήσω στους φίλους μου,στους συν-αδελφους μου,αυτό το blog,αυτό το παιδί και να τους πληροφορήσω ότι από σήμερα γινόμαστε πλουσιότεροι......

    Αγαπητέ Στάθη,τις ευχές μου,με υγεία καλές αναρτήσεις.Μέσα εδώ θα γνωρίσεις αδελφούς με ταπείνωση και αγάπη,που έχουμε όλοι ανάγκη ο ένας τον άλλο.
    Εδώ δεν έχουμε ιεραρχία,παλαιούς και νέους,εδώ έχουμε ανάγκη από τον καθένα.....καλό ταξίδι φίλε,σε χρειαζόμασταν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ευάγγελε για τα καλά σου λόγια και την υποστήριξη που μου έδωσες και μου συνεχίζεις να μου δίνεις. Δεν κρύβω ότι οι παραινέσεις σου συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία αυτού του blog.

      Πράγματι, πιστεύω ότι όλοι πρέπει να είμαστε ταπεινοί, να νιώθουμε αρχάριοι για να έχουμε πάντα τη διάθεση να ακούσουμε, να μάθουμε και να μοιραστούμε τις γνώσεις μας προς όφελος του συνόλου.

      Και πάλι, ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!

      Διαγραφή

My Bee Gallery


  • ΛΑΔΑΝΙΑ

    ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΗ ΛΑΔΑΝΙΑ
  • ΠΕΤΑ-ΠΕΤΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ

    ΑΠΟ ΛΑΔΑΝΙΑ ΣΕ ΛΑΔΑΝΙΑ
  • ΑΓΡΑΜΠΕΛΗ

    ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΕ ΑΝΘΟΣ ΑΓΡΑΜΠΕΛΗΣ
  • ΑΓΡΑΜΠΕΛΗ

    ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΕ ΑΝΘΟΣ ΑΓΡΑΜΠΕΛΗΣ
  • ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΕΙΟ

    ΜΕΛΙΣΣΙΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΕΛΙΔΑΣ